DSTB2 – CCL – S11 min read

Complete Customer Lifecycle – Stage 1

STAGE 1
LEAD GENERATION

KEEP YOUR PROSPECT ON YOUR PAGE.
Lead him through additional information. Ask for more information. In exchange for something.

(Vorsicht! Sogenannte “Freebies” sind verboten, wenn man ein digitales Produkt gegen persönliche Daten tauscht, ist das ein Handel, und somit nicht “for free”. Lies hier mehr dazu: DSGVO – Sind Freebies wieder erlaubt? – Internetunternehmerakademie.de – Praxisbewährtes Online-Marketing-KnowHow )

. You need a solid Lead Magnet.

. The Copy must be compelling.

. The Value exchange must be favorable for the prospect.

. Don’t create Dead Ends.

A dead end is when someone fills out the form because they really like the idea of your lead magnet and they land on the thank you page. And the thank you page says: “Hey! Thank you so much for downloading/requesting our thing! Go check your email, to download it. Thats a Dead End.

The client expresses interesst and then we send them away. Its like a customer walking into your business and you send him away with a brochure. Thats a Dead End.

.–> or else they are not going to fill out your form.

Example:

https://youtube.com/watch?v=5n7JprL7zVI%3Fstart%3D1859

TO DOs

  • Build and manage effective Google Adwords Campaign
  • video-series
  • capture leads
  • survey

. KONTEXT zu
Stage 1 – LEAD GENERATION

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Complete Customer Lifecycle – Stage 1 STAGE 1LEAD GENERATION KEEP YOUR PROSPECT ON YOUR PAGE….

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. Complete Customer Lifecycle:


SOURCE & REFERENCE


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Wissen besteht aus Information. Umso mehr du davon hast, desto übersichtlicher wird das Chaos. Weil sich Muster ergeben. Klick dich durch meine Beiträge und gleich sie mit deinen ab. Ich bin mir sicher wir haben ähnliche Muster entdeckt.


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